29.8.2013

Kysytkö koskaan itseltäsi kuinka Howrsen toiminnot tulevat peliin?

No... Tässä tulee vastaus!

Tässä artikkelissa tulet oppimaan kuinka luomme sisältöä Howrseen.

Meitä on noin 30 ihmistä työstämässä peliä:

Tuotantotiimi, he ovat vastuussa toimenpidesuunnitelman kehittämisestä ja teknisten määrittelyjen luonnista.
Piirustustiimi, he ovat vastuussa Howrsen kuvituksesta, sekä muusta kuvallisesta sisällöstä. 
Kehittäjätiimi (totta kai!), joka kehittää pelin toiminnot
ja viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä 
Yhteydenpitotiimi, joka johtaa tietojen välittymisen Owlientin ja sinun välillänne, meidän pelajiemme.

Aivan alussa luomisprosessissa on aina idea. Kuten esimerkiksi "Miten olisi luoda kilpailu liittyen kuppikakkuihin?" (Howrsen tiimi rrrrakastaa makeaa). Idea on ensimmäinen etappi luomisvaiheesta. Se voi olla pelaajien idea, ajatus joka tuli mieleen kuin tyhjästä tai ehdotus Howrsen työntekijöiltä.

Seuraavaksi, kaikki tarvittavat yksityiskohdat kirjoitetaan ylös 10-20 sivun pituiseksi dokumentiksi, jota kutsutaan tekniseksi määrittelyksi. Sen jälkeen tämä dokumentti annetaan kehittäjätiimille, jotka tekevät parhaansa luodakseen toiminnon (Esimerkiksi erilaiset mekanismit kilpailusivustolla).

Sillä välin grafiikkatiimimme on työskentelemässä ulkoisten piirteiden kanssa. He työstävät sisältöä sekä kaikkien kuvitusten kanssa jotka voit löytää kilpailun aikana. Kuten esimerkiksi erilaiset valmistusainekset leivontatapahtumassa.

Kun tämä muotoilupuoli on yhdistetty kehittäjien kanssa, koko kilpailu asetetaan testausservereillemme, missä erilaisia ominaisuuksia on testattu noin kolme viikkoa. Testaajien löytämät bugit on poistettu ja kilpailu muokataan testaajien huomioiden mukaan.

 Ja... Siinä se! Tapahtuma on valmiina julkaistavaksi Howrsessa!

Kuulostaa helpolta, eikös? Niinhän se on, mutta joskus todella aikaa vievää. Yleensä luonnissa kestää 4 kuukautta (ideasta julkaisuun). Tämä tarkoittaa, että tällä hetkellä olemme työstämässä tapahtumaa, jotka näette joulukuussa sekä tammikuussa!

Jos haluat tietää enemmän tästä prosessista, löydät alla olevista kuvista enemmän tietoa. Toivomme, että pidit tästä artikkelista ja toivomme että nyt myös ymmärrät miksi joskus voi mennä hyväkin tovi kun olet Ow:lle ehdotellut uusia ominaisuuksia.

 Pitäkää hauskaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti